onsdag, februari 21, 2007

Giggs

Ännu mera fotboll. Visst är det kul. Satt och kollade på Man United igår och det slog mig flera gånger att deras mittfält inte är speciellt bra. Visst Ronaldo är fantastisk ibland men han lider av samma fenomen som många brassar. Får de specialbevakning så blir de frustrerade och överarbetar allting. Igår var han mänsklig och blev utbytt, till hans eget stora missnöje. Kan tänka mig att det blir lite frostigt mellan Ferguson och Ronaldo ett tag. Centralt på mittfältet tycker jag det finns för lite kreativitet. Jag antar att det är meningen Shrek, förlåt Rooney, ska ta hand om det. På vänsterkanten är det Giggs. Giggs var ju en fantastisk spelare förr. Makalöst snabb och irrationell. Nu ser han mest gammal och grå ut. Snabb är han inte i alla fall. Det är väldigt sällan han tar sig runt en back och slår ett bra inlägg längre.

När jag nu är klar med min slutsats att mittfältet inte håller (det yttersta beviset tycktes jag skönja när Henke tog steget ner och lyfte kreativiten med 100 %), då slår han till. Giggs. Så makalöst genialt. Han slår in frisparken när alla väntar på att de ska begära avståndet och målvakten sover. I öppet mål. Fullständigt bländande tänkt av Giggs och oerhört viktigt då utgångsläget inför returen onekligen ser gynnsammare ut.

Sedan kan man ju förstå Lilles protester. Fruktansvärt förnedrande att bli avklädda med en sådan frispark. Man gör ju inte så, egentligen.

Hur blir man av med hosta? Det känns som jag håller på att få upp lungorna varje gång.

Henke var ganska blek annars. Att Ferguson tog ut Ronaldo istället för Henke när Saha kom in, var nog en överraskning inte bara för Ronaldo.

Inga kommentarer: