måndag, februari 26, 2007

En sjuk värld...

Jag hann knappt hem från snökaosets skåne i torsdag förrän febertopparna satte klorna i mig. Natten mellan torsdag och fredag var ett annat slags kaos. Kaoset fanns mest i min egen närhet och bestod av diverse psykedeliska upplevelser i form av mardrömmar, yrsel, frossa och till sist kopiösa svettningar. Att ena sekunder ligga och skaka av kyla under dubbla täcken, krampaktigt stänga alla eventuella hål i täckets skarvar och andra sekunden vakna upp i en sjöblöt säng full av transpererande vätskor är onekligen en upplevelse man inte vänjer sig vid i första taget. Lägger man sen till en hosta som skulle få Doc Holliday att blekna (ännu mer) och snor som aldrig tycks sina, då har du mina senaste dagar i livet.

För att krydda upp historian lite till kan jag tillägga att jag beslöt mig för att följa med till Stockholm i bil i fredags trots influensa. Jag trodde fortfarande att nattens mardröm var en engångsföreteelse och hängde med upp på det dop som skulle äga rum under lördagen. Två nätter på hotell blev det och nästan två dagar...

Lyckades dock ta mig samman till själva dopakten men sedan bar det snabbt av till hotellet igen.

Jag har under helgen avverkat en bal näsdukar och tre uppsättningar lakan. Hotellets städerskor skall ha en eloge för den snabba servicen. Jag kan bara beklaga att ni behövde ta hand om mina sängkläder som förutom svettindränkningen även var besudlad med snor och näsblod. Nu är jag åter på hemmaplan och natten har förflutit utan svettningar och jag ser det som ett gott tecken. Imorgon är jag åter på jobbet.

Inga kommentarer: