torsdag, februari 15, 2007

Inte nu igen...

Jo det är sant. Jag är förkyld igen. Rejält dessutom. Man undrar varför jag ständigt drabbas av virus. Jag tycker att jag är extremt försiktig med det mesta. Skakar inte gärna tass med någon som vandrar omkring med röd näs, tvättar händerna tills huden spricker och försöker få så mycket sömn som jag bara kan. Ändå tror jag det brister på det sistnämnda. Att gå upp 0525 på morgonen är förenat med hälsorisker det har jag alltid sagt.

Trots att jag hostar hål i lungorna har jag tagit mig till jobbet de senaste dagarna, men det är ju extremt oklokt egentligen. Jag förbannar själv alla som sitter och snorar på jobbet och ändå gör jag likadant själv. Ser jag någon med röd näsa på jobbet blir jag nästan omedelbart febrig själv. Det är nästan så att jag känner hur viruset angriper mig. De små elaka jävlarna är svåra att stoppa. Jag önskar att jag kunde mota Olle i grind.

Det värsta är att jag nu får lägga träningen åt sidan ett tag. Precis när jag lyckats lätta ett kg på vågen, så blir jag motarbetad. Nu ligger man hemma och blir blekfet igen.

Livet är orättvist.

Weeping Willows har släppt ny skiva. Jag är nyfiken.

Inga kommentarer: