onsdag, januari 21, 2009

Veteran-OS

I år fyller jag 35 i år. Det är lika med veteranfotbollsålder. Att man börjar bli sliten i kroppen märks allt mer och att man inte är vältränad längre är ett understatement. Motivationen att gå på gymmet är minimalt och frekvensen på besöken kan beskrivas bäst genom att man efter varje besök har träningsvärk varje gång.

Igår var det premiär på gymmet för 2009 och idag snörade jag på mig löparskorna för första gången sedan innan jul. Med mina svarta löparkläder och med svart mössa såg jag ut som en wienerkorv som trillat genom gallret på grillen och legat i kolen ett bra tag.

Men som vanligt är målet att vara i gammalt gott slag lagom till Göteborgsvarvet. I år den 16 maj. I år börjar jag på 75,3 kg så det är drygt 7 kg som ska svettas bort på knappt fyra månader. Det har gått förr.

Inga kommentarer: