onsdag, januari 14, 2009

Vasagatan

Möte i Stockholm brukar innebära sallad till lunch. Det är bra. Det stillar samvetet och ligger helt i linje med mina nyårslöften om att äta mindre flott och att gå ner i vikt. Förra gången jag var här uppe blev jag strandsatt Arlanda några timmar med en check som jag använde till en av de flottigaste kebabtallrikar jag någonsin ätit. Idag var jag fast besluten om att inte äta något flott på kvällen, men... Bor man på hotell på Vasagatan med utsikt över MAX, Burger King, Espresso House, Kebab House, Taco Bar och ett antal pressbyråer... så är en flottälskare som jag dead meat. Jag gick bort till MAX för att köpa mig en Pepperoni JR. (Jag har länge undrat om det är burgaren att slå Mc Donalds cheeseburgare. Med pepperonikorv ovanpå burgaren för 15 kr borde det vara en svår motståndare för cheeseburgaren. Nu var Pepperoni JR emellertid inte ens i närheten av att kunna konkurrera med cheesen.) När jag ändå var på MAX köpte jag några Chili Cheese också. Efter det gick jag tillbaka mot hotellet men kände plötsligt en oemotståndlig dragningskraft från Kebabhouse och huxflux står jag och köper en kebab i pitabröd.

Jag flottar med andra ord två gånger på mindre än en kvart. Jag är själv chockad och tror inte jag gjort något liknande sedan man partajade varje helg och köpte hamburgare för all växel som fanns kvar i fickorna. Att det räckte till 9 cheese är en annan sak.

Slutsatser:

Släpp inte en flottoholic ensam på Vasagatan. Det är som att lämna en sexmissbrukare på Malmskillnadsgatan.

Det går hittills käpprätt och helvete med mina nyårslöften.

Apropå flott på natten förresten. Ett mosberg hos pölsemannen med franskhotdog-dressing och rostad lök slank också ner när man släpade sig hemåt. Förr i tiden, alltså...

Inga kommentarer: