onsdag, januari 14, 2009

Halmstad - Stockholm

X2000 direkt från Halmstad till Stockholm med ett fungerande internet. Man börjar bli bortskämd. Att man får stiga upp 0430 på morgonen för att stiga av tåget 0950 på Stockholm central är en helt annan sak.

På något sätt var det rätt skönt att börja jobba igen. Hitta lite rutin på saker och ting. Det är ju snart en månad sedan julhelgerna drog igång. Man hinner nästan sakna jobbet.

Till helgen blir det dop. Jag hade ett kort samtal med prästen på telefon och jag blev inte imponerad. Vi lyckades inte synka ett möte innan dopet där jag kunde närvara och ett möte innan dopet var nödvändigt enligt prästen. Annars blir det inget dop. Inget dop på söndag känns inte som en lockande tanke med 40 gäster inbokade från hela södra Sverige. Så här handlar det om att minimera skadorna och fjäska för sambon som får träffa prästen ensam. Mycket populärt...

Jag har faktiskt aldrig tidigare funderat på att gå ur svenska kyrkan men nu ser jag det som en möjlighet. Med tanke på vad man pröjsar in till kyrkan varje år borde de vara en aning mer tillmötesgående. Dopet får avgöra. Lyckat dop och jag stannar kvar. Misslyckat dop och jag blir en hedning även officiellt.

Inga kommentarer: