onsdag, januari 28, 2009

Jag är en magnet

Jag är jävligt less på att behöva rapportera om ständiga virusinfektioner. Jag måste vara den person på jordklotet som överlevt flest virusinfektioner. Eller så är det bara att infektionen aldrig lämnar min kropp. Den kanske bara vilar ett tag. Nu är det hur som helst åter läge att berätta att jag snorar som en vattenkran med dålig packning.

I natt vaknade jag dessutom med ett fullständigt blodbad. Min stackars näsa gav slutligen upp och rämnade som dammvägg. Nu sitter man här och undrar om man vågar snyta sig eller om man ska låta näsan droppa. Ett hopplöst läge.

Det brukar sägas att ingen blir så sjuk som en man med förkylning. Jag vet inte om det är sant men jag kan intyga att ständig förkylning tär på ett redan prövat psyke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För bövelen, snart börjar man bli orolig för dig. Du har ju fler sjukdagar än friskdagar på ett år :)
För ett par veckor sen låg jag själv däckad i en vecka i influensan med feber i 6 dagar.
/Quint

Mr Hyde sa...

Snart?! Jag har varit orolig länge. Jag är som galleria för virus. För tillfället känns det som att det är på bättringsvägen men jag har varit med förr så jag tar inte ut något i förväg.

Influensa brukar jag bara få vart 5 år av någon konstig anledning.

/Mr H