torsdag, december 27, 2007

Varmvatten

Julhelgen är över. Rätt skönt faktiskt. Julstöket kan jag faktiskt klara mig utan hur mysigt det än må vara. Det är förvisso rätt skönt att kunna stiga ur sängen när helst man har lust i några dagar men vardagen har sin charm den också. Då har man inte tid att göra av med pengar heller. Jag har tyvärr drabbats av köphysteri de senaste åren. Allt som är nytt måste jag ha. Det är bara min gamle mobiltelefon som aldrig blir utbytt. Nu har jag dessutom inte råd att byta ut den heller. Jag försöker legitimera mitt impulsköp igår men det är inte helt lätt. Två datorer hemma och en bärbar jobbdator är väl lyxigt.

Ikväll ska vi gå på bio. Jag har verkligen försökt ta ner förväntningarna på Arn men likförbaskat kommer jag bli besviken. Svenska storproduktioner är dödsdömda och är de dessutom baserade på en bok/böcker jag redan läst är domen redan verkställd också.

Vi har varit utan varmvatten hela helgen förresten. Snart har vi haft alla fel som går att ha på ett nytt boende. Men det var ju inte annat att vänta.

Inga kommentarer: