onsdag, december 19, 2007

Glenn Hysén

Gamla goa Göteborg!

Stalltipsen pekade mot sillstryparna i Göteborg och favoriten vann. Jag tillhör efter årskiftet Göteborg igen. Däremot kommer jag att skaffa mig ett kontor i Halmstad där jag mestadels håller till men likväl jag återvänder till brottsplatsen: Göteborg. Till arbetsplatsen som gav mig möjligheten att skapa Alfahannen. Detta vilande projekt som jag tyvärr inte lyckats skaka liv i. Media snackar om Killing-gänget men jag påstår att Alfahannengänget slår Killinggänget på fingrarna varje dag i veckan.

I Göteborg har jag bott. I Göteborg har jag levt. I tre långa år på legendariska adresser som Nansensgatan och Klassikergatan. Hisingens två vackraste ställen. Särskilt Klassikergatan minns jag starkt med sin pittoreska betongbunker och den ständiga oron för överfall på bussen. Denna gång låter jag alltså bopålarna stå kvar i Halmstad, men känn ingen sorg för mig, Göteborg. Jag smakar helst på de hårda, kalla, regniga vindarna i små doser en till två gånger i veckan och endast dagtid.

Vi ses!

PS. Någon som vill återupprätta bekantskapen med Park Lane? Anmäl er här. DS.

Inga kommentarer: