fredag, januari 26, 2007

Träningsblogg

Med inspiration från Skippers lågvattenmärke på TV tänker jag nu likt Bert Karlsson strippa för kameran.

Jag jobbar för tillfället med en parallell blogg som jag startade i söndags. Den är än så länge högst privat eftersom den ska dokumentera min kamp från mäktiga 75 kg till 68 kg fram till den 11 maj. I dokumentationen kan det finnas kränkande uppgifter om framför allt mig själv som jag ogärna delger den breda massan. Nu är förvisso den breda massan väldigt begränsad på "Mr Hydes bekännelser" men oavsett vilket så vill jag helst inte sprida foton på mig själv endast iförd boxershorts.

Bloggen granskar en gång i veckan utvecklingen viktmässigt men också bildmässigt. Lite som "the Swan" för att än en gång referera till ett lågvattenmärke. Nu kommer inte jag genomgå några svårare plastik-kirurgiska ingrepp för att åstadkomma viktminskningen men det har definitivt en motivationshöjande effekt att se sin blekfeta lekamen på bild i olika vinklar. Bloggen fungerar dessutom som en enklare version av en träningsdagbok där jag konstaterar vad jag förbättrat/försämrat under rubricerad dag.

Målet är som sagt 68 kg den 11 maj men även att förbättra min tid på Göteborgsvarvet den 12 maj.

För nyfikna kan jag tala om att jag hittills inte gått ner ett gram och att jag igår hade vilodag i träningen.

Inga kommentarer: