måndag, januari 08, 2007

Supernova

Det känns lite billigt att sitta här och kamma Henrik Larsson medhårs efter alla hyllningar han får i media en dag som denna. Det handlar trots allt bara om en match, ett mål osv osv...

Men satan vad imponerad jag blev. 35-åringen var kvickast, smartast och effektivast av alla igår. Med kirurgisk precision skar han gång på gång igenom Aston Villas försvar. Antingen med löpningar eller med precisionspassningar. Enastående imponerande, faktiskt. Jag satt i halvtid och grämde mig över att Larsson inte gjorde mål på friläget i första halvlek. Det var ett bra läge och ett hyggligt avslut men en mycket bra benparad från Villas målvakt, men efter Henkes första halvlek var jag övertygad om att han dels skulle få mer bevakning och dessutom mattas betänkligt ju längre matchen led. Målet är ju rasande vackert och givetvis stort i sig, men jag ser det mer som ett kvitto, en markering i statistiken, på den sensationellt imponerande insatsen han gjorde under hela matchen. Om han inte blir skadad eller tappar formen totalt så har jag väldigt svårt att se Larsson i HIF:s laguppställning i premiären av allsvenskan. Han är helt enkelt alldeles för bra för allsvenskan. Sen får han vara 35 år hur mycket han vill.

Kan varmt rekommendera Rock Star Supernova på sexan. Idolprogrammet som går ut på att hitta en rocksångare till det ihopplockade bandet Supernova. Bandet består av idel ädel rock-adel. Tommy Lee på trummor, Gilby Clark på gitarr, Jason Newsted på bas. Upplägget är samma som Idol ungefär men musiken så oändligt mycket bättre. När sedan bandet sitter i juryn och dissar istället för Clabbe af Geijerstam så får det en helt annan dignitet och underhållning. Givetvis amerikanskt så man spyr men ändå underhållande.

Inga kommentarer: