fredag, januari 12, 2007

Chamonix

Jag har varit lite slarviga med uppdateringen här på bloggen på det nya året. Jag hoppas på bättring men i det närmaste lär det snarare bli sämre. Imorgon bär det mot Frankrike. Lite skidåkning är det meningen. Om nu vädret medger något sådant. Nåväl lite fräsch alpluft skadar inte i alla fall.

Ditt och datt:

Kari Stephenson till AIK. Det där kan bli en riktig hit. Jag blev grymt imponerad av den store jaimacanen när han gästade Örjans Vall i somras. Stor som ett hus och god teknik. Lite Viera, faktiskt.

Beckham till LA Galaxy. Inte direkt förvånad över klubb-bytet men kan det verkligen stämma att han ska få 1,75 miljarder för fem år?! Så jävla snygg är ju ingen.

Ljungberg till Inter. Ljungberg stannar i Arsenal. Ljungberg köper hus i Halmstad. Ljungberg ska bli filmstjärna. Ljungberg får sparken. Ljungberg stannar... Vem orkar köpa kvällstidningar nuförtiden?

Dammade av en gammal klassiker häromdagen. Lundells gamla klassiker "Jack" på Ljudbok. Kan inte bestämma mig om boken eller filmen är bäst. Filmen är en verklig kultrulle med Kjelle Bergkvist och Örjan Ramberg som pundiga festprissar. Undrar om de fick betalt för den filmen eller de bara fick gratis booze och brass.

Till sist vill jag bara skriva i den 3/3 i sten. Då firar vi för första gången Post-Festivus i Halmstad. Det är större än stadens 700 års jubileum.

1 kommentar:

Smuckers sa...

Fast om man kollar närmare på Beckhams deal så står det att summan KAN nå 1,75 tillsammans med sponsringsavtal. Så hans lön ifrån klubben kan ju vara ganska liten om man tänker på hur många avtal Becks kan dra in.