tisdag, januari 30, 2007

Boende

Det ser ut som det blir radhus från och med november. Bostadsrätt ute i Söndrums Kyrkby. Jag jublar inte direkt men inser att det är ett praktiskt boende som vi till stor del kan påverka utformningen av utan att lägga ner något jobb. Men smakar det så kostar det. Det blir till att suga på ramarna framöver. Min stora passion, trädgård, blir ju pinsamt undertryckt för lång tid framöver. Å andra sidan är jag van. Jag har ju bott i lägenhet i över tio år och innan dess radhus, så någon större skillnad blir det inte. Det blir till att fortsätta drömma om den perfekta trädgården.

Om en timme tar jag tåget och besöker Stockholm i ett knappt dygn. Tåg till Stockholm är en träsmaksupplevelse man helst undviker annars. Men jobbar man med järnväg är det svårt att argumentera om andra fortskaffningsmedel.

Inga kommentarer: