onsdag, december 20, 2006

Lagom

Jag tycker det är synd att SVT tappar tittare. Särskildt synd är det att fotbolls-vm och em verkar vara förlorade förevigt. Nu är vi hänvisade till betalkanaler eller i bästa fall fyrans kalkonsändningar. Säg Perlskog och jag ligger sömnlös en hel helg. SVT:S kanaler är överlägsna de kommersiella. Nu är det inte så att jag vill lägga ner den kommersiella televisionen. Den fyller också sin funktion, men för att balansera mediabruset behövs SVT och SR. T ex orkar åtminstone inte jag lyssna mer än högst en timme på RIX per dag sedan blir jag illamående. Samma låtar igen, samma klämkäcka formgjutna programledare. Hur gör de, förresten? Klonar de rösterna? Alla låter ju exakt likadant.

Bäst på SVT just nu är ju Världens modernaste land. Snyggt, kul och förbannat intressant. På tips från Smuckers gick jag in och gjorde ett test SVT:s hemsida och där fick jag reda på att jag var 83 % lagom. Jag gillar att vara lagom. Jag ser inte det som något självändamål att sticka ut. Våga vara tråkig. Jag har ju gubbaskor så varför inte vara lagom... Se programet ikväll.


På tal om kanaler. Vågar man gå på Göta Kanal i mellandagarna utan att få stilpolisen på sig?

2 kommentarer:

Smuckers sa...

Jag får visioner om jordens undergång och kaskadkräkningar av kommersiell radio. Dessutom spelar SR den nyaste och bästa musiken. Kommersiella kanalerna spelar ju de som dom får betalt att spela. Därför kan man fortfarande få höra Bon Jovis och Roxettes senaste på Rix.

83%! Kälkborgare!

Jag misstänker att Göta Kanal kan vara den sämsta filmen sedan Mimmi och den där gubben var i fjällen.

Mr Hyde sa...

he he he Oerhört provocerande att kalla mig borgare. Jag ska dock vända andra sidan till och låta saken bero.

Sant är att man snabbt tappar allt hopp om en bättre värld när man lyssnar på Rix, Mix Megapol, yada yada...

Jag misstänker också att jag kommer få ångra ett besök på bio när de visar Göta kanal, men jag är barnsligt förtjust i ettan. Kanske för att det är nostalgi och alla vet att jag är en nostalgiker av guds nåde.

Loffe for president...