tisdag, oktober 10, 2006

Hungrig

Jag lider av posttraumatiska upplevelser sedan hälsokursen i Sundsvall. Igår började jag med några tappra försök att lägga om kosten. Tapper kanske inte var rätt ord när jag tänker efter. Det blev gräddstuvad pyttipanna till lunch. Hur som helst, när jag kom hem efter jobbet tog jag min kära sambo med mig på en rask promenad i en timme. Med på promenaden var också en banan som jag unnade mig som mellanmål. Mellanmål är viktiga har jag lärt mig och banan är utmärkt föda. FÖR APOR. Det tar ju för fan tjugo minuter sedan är man vrålhungrig igen. Efter promenaden stillade jag min hunger med två rostade smörgåsar (grovt bröd, givetvis) och lite sallad. Sedan var det dubbelavsnitt av Prisonbreak. En fängslande (ha ha ha) serie som jag inte gärna missar och igår var det riktigt bra. I första reklampausen var jag vrålhungrig igen och blev tvungen att ta två knäckebröd också. Efter tv-tittandet var det dags att sova men det var länge sedan jag somnade hungrig. Trots min dåliga karaktär gick jag inte upp för att hämta mat en enda gång. Ändå låg jag och vred mig av hunger i två timmar. Idag är man ju fullständigt utmattat av näringsbrist och sömnlöshet.

Inga kommentarer: