torsdag, oktober 12, 2006

Gunnels Gröna

Igår spelade svenska landslaget sin sista kvalmatch för året. Det var knappast en imponerande insats spelmässigt, men moralen verkar vara fantastisk. Killar man inte förknippar med god moral som Chippen var ju stundtals riktigt bra och vilket fantastiskt vackert mål. Annars var det en riktig skitmatch med bedrövligt tempo och ständiga kapningar från islänningarna men med tre oerhört vackra mål paradoxalt nog. Nu har Sverige fyra raka vinster och ärligt talat är jag överraskad över att jag ÄR överraskad. Sverige är ett riktigt bra kval-lag. Så har det nästan alltid varit. Jämför med Danmark som av någon anledning ofta har svårt i kvalet men när de väl tar sig till slutspel så kan vad som helst hända.

Missade förövrigt första två målen eftersom det var premiär för Gunnels Gröna på SVT. Det känns fantastiskt. I tisdags var jag lite besviken och sorgsen när de sände sista avsnittet av Ernsts Nya rum. Dagen efter börjar de sända en ny superserie om trädgårdar igen. Oerhört saknat och efterlängtat. Tack SVT för att ni finns!

Apropå SVT och att de finns, det är ju tur att kulturministern föregår med gott exempel och betalar in 16 års TV-licens i efterskott. Fattas bara att handelsministern gör rätt för sig också så kan regeringen börja sitt budgetarbete igen.

När vi ändå är inne på regeringen så vill jag bara spy ut mitt förakt över att a-kasseavgiften ska chockhöjas för att skatterna ska kunna sänkas. Detta pratades det inte om innan valet.

Inga kommentarer: