måndag, augusti 03, 2009

Sommaren är kort

Nu börjar hösten. Jag är tillbaka på jobbet. Fem veckor tillsammans med William är till ända och jag har lärt mig mycket. Mitt tålamod har prövats ett antal gånger. Några nätter har varit smått kaotiska men på det hela taget har det varit en mycket positiv upplevelse.

För att uppväga den positiva upplevelsen visar HBK upp sig från sin sämsta sida. Jag trodde vi nått botten för hur dåligt det kan se ut på en fotbollsplan för några veckor sedan men jag inser att det här laget kan sjunka hur djupt som helst. Jag börjar bli gaggig men jag måste återigen få utrycka min djupaste oro över hur klubben sköts för tillfället. Styrelsen verkar vara ett gäng tumrullare av värsta sort. Utåt sätt verkar det vara en one man show med kung Janne i högsätet. Mannen med orubbat självförtroende och med oförmågan att sätta klubbens framtid i första prioritet. Tyvärr tror jag inte att något kommer hända under överskådlig framtid.

Det bär åt superettan, mina damer och herrar.

En liten rättelse från förra inlägget om min fantastiska vinst i poker. Efter kontrollräkning av prispengarna visade det sig att jag i min iver tog i en aning. 500 kr var prissumman, resten gick till tvåan. Det förtar dock inte att äran är minst lika stor.

Inga kommentarer: