måndag, augusti 10, 2009

Mr H rekommenderar:

P4 Retro. Ja, ni läser rätt. Mr Hyde har gått över till P4. De grå tinningarnas kanal. Den putande ölmagens och morgontidningsgenerationens kanal. P3 går fortfarande bra men jag känner att jag inte riktigt matchar deras målgruppsprofil längre. Det är snack om oskuld, analsex och hbt. Det är jag inte längre så intresserad av. P4 har radiosporten, Ring så spelar vi och P4 Retro. I sommar kör Clabbe af Geijerstam varje lördag ett tema i nostalgins tecken. I lördags var det P4 Party och jag gick fullständigt i spinn. Det är ingen hemlighet att jag är en gammal hängiven Rakt över disk supporter. Varje fredagkväll startades med att Clabbe körde partylåtar så att man gick in med rätt känsla inför helgen. På den gamla goda tiden var det Italian disco som var det hetaste och i lördags lyckades Clabbe sy in en klassiker från Scotch. Kan rekommenderas (OBS. Tänk på att musiken inte fungerar på vardagar. Vänta till fredagen och njut.).

Annars är allt som det ska. Jag har börjat jobba igen och då kom värmeböljan. Vad vädergudarna inte hade räknat med var att jag hade det lugnt på jobbet första veckan så jag kunde ta ledigt ett par eftermiddagar. Vilket innebär att jag fick lite sol denna sommaren också.

Allt är dock inte som det brukar. Jag var en sväng på Leffes After Beach i lördags. Det har annars inte tillhört min favoritsysselsättning. After Beach var tid då man med fördel gjorde sig i ordning inför kvällens groggande. Att gå från stranden till baren och sedan hem för att tvaga sig var en garanti för en trög förfest. Nej, hem direkt från stranden så att man kommer stekhet och hungrig till det annalkande groggbordet. En annan sak som inte gick som det brukar i helgen var att HBK slogs för sin heder igår. Paniken syntes i laguppställningen och på förhand såg det ut som ut som en given förlust. I en kombination av att klubben slogs för sin existens och att Kalmar såg riktigt mätta ut efter 6 raka segrar, så var 2-0 segern riktigt rättvis och väldigt efterlängtad. Janne Andersson hade nog inte långt till tårarna när han intervjuades efter matchen. Jag avstår från att kräva hans avgång denna vecka...

Inga kommentarer: