lördag, augusti 22, 2009

Kräftskiva ikväll på gården

Hela gården ska kräftskiva ikväll. Det kan sluta hur som helst känns det som. Vädret är nyckfullt. Grannarna har hittills bara varit grannar. Nu ska vi dricka brännvin ihop också. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser framemot kvällen.

Nu är resan till Mallorca betald. Nu finns det ingen återvändo. Jag har funderat mycket på grisasnuvan (svininfluensan) den senaste tiden. Den beräknas bryta ut som värst precis när vi ska åka. Jag med min hypokondri har överfört oron för egna sjukdomar till oro för sjukdomar på William. Det blir munskydd och med alkogel på flyget. Hostar någon kommer jag svimma av skräck.

Satt precis och matade Wille till ljudet av Nyhetsmorgon. De annonserar Ken Ring som musikgäst. Dessutom ska han än en gång sjunga om sjukdomar i familjen. Förväntningarna kunde omöjligt vara lägre. Men jösses vad jag tog fel. Det var det bästa och mest känslostormande jag sett och hört på Nyhetsmorgon någonsin. Okej, jag inser att konkurrensen inte varit mördande direkt men Ken Ring, du överraskar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svininfluensan smittar inte genom luften så munskyddet kan du skippa om du inte vill leka Michael Jackson igen...

Mr Hyde sa...

Är det så? Då tackar jag för tipset, men behåller munskyddet för att leka Michael Jackson.

/Mr H