onsdag, januari 02, 2008

Nyårslöften

Okej, nu har det varit lite väl soft här på bloggen ett tag. Dags att summera helgerna och gå vidare. Julen är som vanligt lite väl överskattad. Mycket väsen för lite ull.

Missade helt och hållet SVT:s Strindbergserie.

Såg Arn. Helt okej. Filmen är trogen böckerna men regissören måste fått hybris. Filmen var nästan 2,5 timme lång och andra halvan kändes som enda lång reklamfilm. Eviga bilder i motljus med högtravande musik i bakgrunden. Filmen igenom bjuder inte på några större meningsutbyten mellan skådespelarna vilket kan tyckas vara ett enormt slöseri när man nu har samlat större delen av svensk skådiselit.

I mellandagarna sändes också en massa bra film på TV. Bäst är som vanligt Peter Dalles Ogifta par. Så vansinnigt träffsäkert. Varför får vi inte se Dalle i några filmer längre?

Charlotte Kalla. Hon är inte bara söt, hon kan åka skidor också.

Till sist: Nu är det dags att infria mitt nyårslöfte. När jag tog på mig kostymen på nyårsafton och brallorna satt som Mattias Fredrikssons trikåer och knapparna på skjortan flög all världens väg när jag böjde mig ner, då insåg jag att det var hög tid för "projekt 68 kg" igen. Förra året klarade jag uppdraget med en hårsmån och i år blir det ännu värre. Jag väger förmodligen ännu mer än för ett år sedan. Det blir snart invägning på gymmet.

Dessutom har jag lovat min sambo att hjälpa till med städningen hemma... Fan, vad osexigt.

Inga kommentarer: