söndag, januari 27, 2008

Kamprad - klåparen

I fredags köpte jag ett hyllsystem på Ikea som skall ordna kaoset i förrådet. Idag var det dags att sätta upp det. Vädrets makter var med mig, så jag kunde i lugn och ro ta ut alla prylar ur förrådet och ställa upp det på altanen. Väl där märkte jag att vi haft oönskade husdjur som gnagt på diverse saker som de helt enkelt skulle gett fan i. Där fick mitt goda humör en törn. När väl förrådet var tömt skulle hyllorna upp. Då händer det som jag borde tänkt på en timme tidigare, eller för den delen redan på Ikea, en hel påse skruvar och muttrar saknas. Game over...

Det var bara att lasta in alla saker i förrådet igen. Varsågod, små gnagare!

Varför tar det 14 dagar för Ikea att skicka hem en påse skruvar?

Det är det jag alltid vetat. Jag är inte född med segerhuva.

Inga kommentarer: