fredag, juli 27, 2007

Touren

Jag ber om ursäkt för den riktigt usla uppdateringen av bloggen. Egentligen har jag hur mycket tid som helst att skriva. Det finns dessutom rätt mycket att skriva om, men det blir inte av. Jag har skrivkramp.

Något jag inte kan undgå att skriva om är vädret. VILKEN JÄVLA USEL SOMMAR! Det går ju inte ens att grilla. Dessutom har jag i vanlig ordning dragit på mig en herrans massa förkylningar. Jag är ständigt småkrasslig. Vad gör man på semestern när vädret är uselt? Jo, tydligen gör man av med en satans massa pengar på absolut ingenting. Kontot är länsat och jag har inte fått ut ett skit. Rånad av mig själv. Häpnadsväckande.

Tour de france överträffar återigen sig själv beträffande dopingavslöjande. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Touren är för bra för dess utövare. De våldför sig på tävlingen. Kan dock inte riktigt förstå varför Rasmussen blev utslängd. Förvisso tror även jag att han är dopad men nog måste vi ha bevis innan vi dömmer någon. Annars blir det snart en häxjakt där någon har hört eller sett något misstänkt och att det sedan räcker för att stänga av en cyklist. Fler tester vid fler tillfällen är enda sättet. Hårdare straff, kanske. Jag är inte säker. Böter, kanske inte är så dumt. För det är ju pengarna som är drivfjädern i den här cirkusen.

Jag lovar att bättra mig med bloggen när semestern är slut. Då ska vi analysera klubbens nyförvärv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minne Manne Minne Manne,

Buffy -Liket skall ut!
Bill -Kommer hunden hit?
Buffy -Hund!? Nej, liket skall ut!
Buffy -Rigga båren!

Jag som bara ville se Pang Pang..

Mr Hyde sa...

Sådana här kommentarer gillar jag. Make sence to me, but nobody else.

Var är båren?