tisdag, juli 03, 2007

Måndagar, guds straff till människan

Det kan inte bara bero på vad man konsumerat under helgen när man mår för jävligt en måndag. Jag hatar måndagar även när jag haft en vit helg. Jag hatar måndagar även om jag sovit ut ordentligt. Jag hatar alltid måndagar om jag inte har semester, men inte ens under semestern kan jag njuta fullt ut om det är en måndag.

Jag har testat det mesta för att dämpa måndagsångesten. Träna, sova, käka flott. Inget hjälper. Så fort jag anstränger mig får jag ont i huvudet. Nuförtiden har jag gett upp. Jag brukar varna folk för att umgås med mig på måndagar. Jag försöker hålla mig till ett schema och det ser ut enligt följande: Med nöd och näppe ta mig ur sängen på morgonen, utbrista i ljudliga tillrop som redskap för att hålla mig vaken under bilresan till jobbet, låsa in mig på jobbet, flotta på lunchen, surfa hela eftermiddagen, utbrista i ännu högre tillrop på vägen hem, lägga mig i soffan och kolla på Two and a half men när jag äntligen kommer hem, somna, bli väckt och vara på ett fruktansvärt humör, äta något flottigt, sätta mig framför TV:n igen, kolla på Ernst, kolla på dubbelavsnitt på Two and a half men på sexan (någon har förstått vad som behövs på måndagar), gå och duscha, kolla på Sportnytt, somna.

När man vaknar igen är den förskräckliga måndagen över. Har man tur är man pigg, annars väntar en marginellt bättre dag än den föregående. 4 dagar kvar till semestern...

Inga kommentarer: