måndag, juli 02, 2007

Bachelorparty

Inget tar på krafterna som att organisera en svensexa. Det är andra gången jag tar mig an uppgiften och det var minst lika jobbigt denna gången. Kombinationen hemligt, spektakulärt, kostnadseffektivt och roligt är inte helt lätt att lösa. Lägger man dessutom till de logistiska problem som följer med när man är ett gäng halvnyktra killar som ska ta sig mellan olika punkter, så blir man matt i kroppen av bara tanken.



I lördags var det alltså dags att kidnappa brorsan inför hans stundande bröllop. Jag skulle ljuga om jag påstod att allt kändes hundra innan. Bara några dagar innan hade helt plötsligt nya idéer kommit upp och jag gjorde mitt bästa för att dämpa dessa så att vi kunde hålla oss till orginalmanus så långt det gick. När det dessutom regnade som syndafloden när man gick upp så kändes det en aning kärvt. Nu gick kidnappningen bra om än inte riktigt som det var planerat. Viss spontanitet visade sig fungera utmärkt.

Några tips för er som funderar på svensexa:

+ Studio. Sjunga in en låt i studio. En klassiker som fungerar. En mild form av förnedring och riktigt roligt. Dessutom lätt att föreviga och sedan dela med sig till de som inte hade förmånen att vara med. (för er som tvivlar: gå in på piratebay och sök på "Eloise")

+ Paintball. En adrenalinkick. Lite teambuilding. Lite minus för viss dold sadistmentalitet som lockas fram mot offret. Väderkänsligt.

+ Hotellvistelse. Det är dyrt men onekligen praktiskt.

- Taxi. Satan, vilken glädjekalkyl jag gjort. Jag lyckades missa budget med 200 %.

- Tåg. Inget fel på tåg egentligen, men skaffa platsbiljetter. Att stå upp när man är tokbakis är påfrestande.

Inga kommentarer: