fredag, november 24, 2006

Rocky Dennis

Jag trodde att jag växt ifrån problemet. Men icke. Jag antar att det är smickrande att jag fortfarande dras med ungdomsfinnar. Nu allt mer sällan, men tyvärr har den slagit till med full kraft idag.
Vi åkte upp till Stockholm igår för att besöka nära och kära. Samma morgon drabbas jag av en böld på halsen som är i storleksordningen "golfboll". Ett snabbt besök på läkarstationen gjorde att jag fick penicilin utskrivet med omedelbar verkan. Idag har golfbollen vuxit till storleken bandyboll och det börjar kännas otrevligt.

Helt klart är festligheterna i helgen, inte bara hotade utan omöjliga. Jag får suga på något alkoholfritt och proppa i mig piller.

Perfekt tajming...

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh, skippa penicilinen. Dom skrev bara doktorn ut så att du skulle få lite valuta för besöket och för att han inte ska få ta ansvaret ifall du blir den första i världen som tar skada av en finne. Placebo helt enkelt.

Det finns bara ett botemedel. Du likaväl som jag vet att det är booze.