onsdag, september 13, 2006

Vinnare eller förlorare

Till skillnad från de flesta i dessa valdagar är jag inte dödstrött på allt valsnack i tv med opinionundersökningar som svänger fram och tillbaka varje dag. Jag tycker politik kan vara rätt intressant i måttliga doser. Missförstå mig inte, jag följer knappast alla partiledarutfrågningar men skulle det inte krocka med sport, Ernst eller nakna kvinnor så ser jag gärna dessa underskattade program. Bäst är ju den sista valdebatten innan valet där alla partier är med samtidigt. Det brukar bli en huggsexa utan dess like.

Apropå Ernst, förresten. Igår hade han åter ett lysande program. Han går från klarhet till klarhet den gode Ernst. Förrutom att han är ett geni så är han så härligt provocerande feminim att jag sitter och skrattar lika mycket åt "Nya rum" som åt "Seinfeld".

Varför har miljöfrågorna inte fått större utrymme i valdebatten? Jag har oerhört svårt att förstå varför folk INTE intresserar sig för miljöfrågor. Vem bryr sig om alkoholskatten om vi står inför klimatförändringar? Vem orkar tänka på pensionen om man inte vet att det finns en natur när man blir pensionär? Jag förbannar det amerikanska folket för att de inte valde Al Gore istället för Bush. Förmodligen hade inte terrorn regerat världen och USA hade undertecknat Kyotoavtalet. Jag vill åka till New York, men vägrar sätta min fot i det landet så länge republikanerna styr landet.

HIF slog MFF. Stuart Baxter är onekligen en färgstark person. Grattis HIF. På söndag får ni stryk mot Halmstad.

Inga kommentarer: