onsdag, september 06, 2006

Drummerboy

Nej, jag är inte trummis! Låt oss en gång för alla röja alla tvivel om detta.

Under lite mer än ett år har jag kontaktats av fans och annat löst folk i tron att jag är trummis i bandet Arch Enemy. I början fattade jag inte varför jag fick SMS om slagkombinationer och annat. Jag svarade (ofta inte helt nykter) något fyndigt om baktakt osv och tänkte inte mer på det. I våras fick jag uppenbarligen ett styvnackat fan på halsen, för efter att jag svarat på några SMS gav han mig ständiga SMS mitt i natten eftersom han trodde att jag befann mig i USA. Jag beslöt mig för att undersöka saken och sökte på nätet efter Arch Enemy. Höll på att tappa hakan när jag insåg varför alla kontaktar mig i trumärenden. Bandet har en trummis som uppenbarligen stulit mitt namn och dessutom utger sig för att komma från sydvästra Sverige.

Efter den chockartade upplevelsen svarar jag numera inte på några SMS som är trumrelaterade. Trots det inkommer det med ojämna mellanrum sådana. Det har varit tyst i några veckor nu men häromdagen fick jag ett samtal på min hemtelefon. En ytterst vänlig själ undrade om det var jag som var "trummisen". Dear God, No!

Besök gärna arch enemys hemsida: http://www.archenemy.net/profile_daniel.php. Mannen på länken är alltså INTE jag.

1 kommentar:

Den Tredje sa...

Jag trodde att detta var din MySpace-plats. http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=26876559