måndag, september 25, 2006

1+1=3 ?

Jag har slarvat. Ser till min stora besvikelse att jag inte skrivit något sedan HBK skulle möta GAIS. Klubbarna delade förövrigt broderligt på poängen. Så kan man ju inte säga längre... Att jag inte tänkt på det innan. En hederlig gammal Hegerfors-klyscha är alltså inte sann längre. Det går inte längre att dela på poängen. Det har ju för bövelen inte gått på en herrans massa år. Seger, 3 poäng. Oavgjort, 1 poäng till båda lagen. Var blir den tredje poängen av om man delar på dem?

Det är måndag och då kan man ställas inför sådana existensiellt, viktiga frågor.

Igår delade klubben poängen med MFF. Oavgjort kändes i paus som en seger men efter matchen som en förlust. Frågan är då; vann HBK en poäng eller förlorade de två, men framför allt vem fick den tredje?

Apropå den tredje, så ser jag med stor skadeglädje att han (Frans) har lika stora vikar i hårmanen som jag själv. Med den takten lär han bli flintskallig lagom till jul. Grattis!!

Det viktigaste är att inte ÖIS, Häcken eller Öster får den tredje poängen.

3 kommentarer:

Den Tredje sa...

Till skillnad ifrån dig så kommer mitt hår att växa tillbaka igen.

/Frans

Mr Hyde sa...

Jag önskar dig lycka till. Det finns fina tupéer nuförtiden. Nästan ingen märker någon skillnad. Annars kan du be farsan att han donerar några hårstrån från sin rygg. Han är ju förövrigt en enda stor reservdelscentral. Du saknar händelsevis inte en bröstvårta?

Den Tredje sa...

Det är anmärkningsvärt att jag bara har två bröstvårtor med tanke på de gener jag tilldelats.

Min krubba är full av tappat hår nu, men som sagt det första babyhåret ska lossna för att ersättas av en Bobby Ewing framåt första födelsedagen.

Ps. Farsan har knappt polisonger. Än mindre hår på bröst, rygg och ben. Dåligt donationsobjekt.