lördag, maj 14, 2011

Summering av Eurovisionen 2011

Sitter ensam vaken och kollar på schlagern. Ibland blir livet inte som man tänkt sig. Nu var det väl lite drygt 20 år sedan jag såg en hel Eurovisionsfestival nykter sist, men jag gör det med öppet sinne.

Så jävla uselt är det inte. Det är ju ingen skam att inte vinna längre. Jag gör en opartisk analys innan röstningen börjar.

Kvällens mest minnesvärda:

Finlands gosse som vill rädda världen. Kan fungera. Lite "Ein bischen frieden". Härlig kontrast till Lordi.

Bosnien är årets Outsider. Takten är sjukt smittande.

Irlands androgyna tvillingar. Känns som att de kan göra rent hus ikväll.

Saade är ju snyggast, men det räcker väl knappast.

Storbritannien satsar på Blue. Jag tänker David Hasslehof och det är aldrig bra.

Hörde att Red One ligger bakom Rysslands bidrag. Jag kollade på Lady Gaga igår och imponerades av både henne och att Red One ligger bakom praktiskt taget alla hennes hits. Känns inte som att Ryssland blir samma succé. Kosackpop med fönad lugg. Nej tack, inte idag heller...

Serbien känns ju fräscht. Vågat att inte sjunga på engelska.

Georgien lirar Clawfingers.


Inga kommentarer: