måndag, maj 23, 2011

Cider! En måndag?!

Vän av ordning undrar så klart varför jag målar och dricker päroncider. Av tre anledningar: Stolar och bord ska ha vit färg. Inte ekfanér. Tidigare ikväll hittade jag min son (2 och ett halft år) stå i förrådet i full färd med att dricka pissljummen päroncider. Innan jag såg det humoristiska i situationen hann jag gå igenom alla skräckscenarion som finns. Alkohol kommer fortsättningsvis förvaras på hög höjd. Flaket är flyttat från golv till tak. Fattar inte hur han snappat upp hur man öppnar burkar... Jag fick inte ta några bilder för min fru och lite skrämmande är det ju när man hör William utropa "Ååh så gott!", men efter en stunds övervakning kunde jag inte se någon antydande till onykterhet. Hoppas det dröjer innan jag kommer på honom med alkohol igen.

Den tredje anledningen var mer ett svepskäl som dessutom sket sig: HBK höll 2-2 mot Elfsborg borta o 88:e minuten, men det blev noll poäng igen.


Inga kommentarer: