tisdag, mars 02, 2010

OS är över...

Det är inte utan att man känner lite tomhet nu när man inte har någon skidåkning att vila ögonen på längre på kvällarna. Samtidigt var det på tiden att det tog slut. Jag lyckades ju med stor ackuratess pricka rätt antal medaljer och fler dagar med OS hade spolierat mitt tips. Jag var lite snål med gulden men det räckte ändå. Jag är stolt vinnare bland 32 deltagare och ser fram emot att inkassera den symboliska summan av 640 kr. Det slutade med 5 guld, 2 silver och 4 brons. Det är ju förbannat bra för att vara Sverige.

Vad ska man se fram emot nu då? Jag har i alla fall förhoppningar om att den här envetna vintern ska ge med sig någon gång så att man kan ut och få lite vårvärme. Allsvenskan startar om en dryg vecka. Där har svenska fotbollsförbundet gjort en fantastisk planering måste jag påpeka. Varför inte lira fotboll på stelfrusna planer mitt i vintern och sen tar vi ett låååångt sommarlov när planerna är perfekta. Publiksiffrorna kommer säkert bli fantastiska de första fyra omgångarna...

Jag tippar HBK på femte plats redan nu.

Inga kommentarer: