måndag, mars 15, 2010

Ordet fotboll har fått en ny betydelse för mig...

Innebandykarriären blev kort för mig. Till och med kortare än min handbollskarriär. På gymnasiet spelade vi lite korphandboll (HP Bachelors) och jag hann med några korta matcher innan jag bröt ett finger i ett motlägg. I höstas började jag spela lite innebandy tillsammans med några grannar en gång i veckan. Trevligt, men i torsdags snubblade jag och drog av ett ledband i foten. Helvete, vad det gjorde ont.

Läkaren trodde fotleden var av men vad vet hon... En allmänläkare på en vårdcentral som är van vid att stoppa en spatel i halsen och säga Aaah... Röntgen visade att fotleden var intakt men att ledbandet var av och jag skickades hem att vila. Så här sitter jag i sängen med foten i vädret. Jag har ingen aning vad jag ska göra med den här foten. Den är oduglig att gå på, det går inte att köra bil och jag kan med nöd och näppa få på mig ett par byxor. Foten ser ut att behöva amputeras vilken minut som helst och jag är ovän med de kryckor jag (tack och lov!) hade i förrådet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du bör nog hålla dig till trädgårdsarbetet i fortsättningen...

Mr Hyde sa...

Din synpunkt är noterad och jag tackar för dina djupa sympatier.

/Mr H