måndag, juli 13, 2009

Semester

Nu har jag varit hemma i två veckor lite drygt och det har varit minst sagt omväxlande väder. Första veckan var det hett som en finsk bastu och jag brände mig i vanlig ordning. Andra veckan regnade det som aldrig förr. Jag har vaknat mitt i natten och sett syndafloden utanför mitt fönster. Tredje veckan har precis börjat men det ser ut att bli en repris på förra veckan. I slutet av veckan tar jag med mig familjen till Öland. Svensson-livet har börjat och vad är mer Svensson än att åka till Öland. Märk väl, jag åker dit först efter att kronprinsessan har firat sin födelsedag. Den dag jag står och viftar med en svensk flagga för vårt kungahus ber jag er att spärra in mig på ett hem, omyndigförklara mig och förträng alla minnen av mig.

Helgen tillbringades i Mölle. Denna lilla pärla ute på Kullahalvön. Min kära sambo överraskade mig med en romantisk weekend utan barn. Alla som känner mig att vet att det är inte mycket romantik man får för pengarna om man bjuder mig men jag gjorde mitt bästa. Det var mycket trevligt även om jag saknade William emellanåt.

Igår hade jag det inte självklara nöjet att återigen se klubben göra en medioker insats mot ett Göteborgslag. Denna gången GAIS. Det var länge sedan man kunde säga något positivt om klubben i sitt hjärta. Spelet haltar betänkligt, självförtroendet är i botten och spelarna tävlar om vem som kan lämna klubben snabbast. Det har onekligen sett ljusare ut.

Inga kommentarer: