måndag, juli 20, 2009

Hängslen och livrem

I lördags körde vi en gammal klassiker hemma hos Fritz the Cat. Temat var som vanligt vin, kvinnor och sång. Fritz basement bjöd på bastuhetta och en 50 tums tv. På denna avnjöts Mötley Crue, Plötsligt i Vinslöv, Michael Jackson och ett oändligt antal damer i bara mässingen. Ljudnivån från Fritz nya ljudanläggning var så hög att ingen gjorde sig besväret att föra någon konversation över huvudtaget. Närvarande var Fritz själv, Bill, Quint, Trixi, Pauly och special guest Lage.

Mitt mål med kvällen var att röra om lite i Ironman-ligan. Jag siktade på Ironman själv, Bill. Det såg länge lovande ut. Bill sög i sig booze som alkis med en upphittad, tjock plånbok. När han dessutom bad mig blanda en grogg till honom, så fick jag öppet mål. Jag blandade till en tolva vodka och lika mycket cola och en del is. Han tyckte den var en aning stark men jag vidhöll att den höll överrenskommen densitet. Efter att ha sögit på den ett tag gick han ut i köket för att spä ut den. Ny straffspark. Bill lämnade groggen på diskbänken för ett toalettbesök och då passade jag på att "spä ut" den lite till. En mycket konfunderad Bill slog sig ner i soffan igen med en minst lika stark grogg som tidigare.

Kvällen gick mot sitt slut och Bill var i riktigt god form. Han lovade att bjuda på Jägermeister i stan. Kundbesök som han kallade det. Men på vägen skulle vi ha en färdknäpp och i köket hittade han en halv trettisjua (Trixis) som han ville att jag skulle smuggla ut. Jag avböjde men den kom med ändå och fylldes med apelsinjuice. Detta avnjöts med god aptit innan vi entrade Bond.

Det var en ansenlig mängd alkohol som Bill fick i sig men någon däckning blev det aldrig. Så Bill är fortfarande herre på täppan. I bakvattnet var det tydligen fler som blev på örat för Quint fick ratta porslinsbussen under söndagen. Dessutom berättade Pauly att han helgen tidigare haft en tuff match med Ulrik. Så trots att jag misslyckades med mitt toppförsök så blev det viss omkastning i Ironman.

Själv lyckades jag hålla mig upprätt och minns dessutom hela kvällen. Bakfyllan var hanterbar. Jag är nöjd.

Inga kommentarer: