måndag, juli 27, 2009

Jag är en gnällig jävel

Nyss hemkommen från Örjans Vall. Jag har upplevt bättre stunder där. På vägen dit såg jag Bomba-Berra (Henrik Bertilsson) när han var på väg till matchen. Jag blev nostalgisk och mindes spelet i slutet av 90-talet när de snabba uppspelen i djupled snappades upp av Robban Andersson som antingen avslutade själv eller la ett inlägg på Bertilsson som avslutade kliniskt. Idag är det en sorglig syn på Örjans gröna matta. Det spelar ingen roll vilken sifferkombination Janne Andersson ställer upp med. Den är dömd till undergång och spelet är så oerhört chansfattigt och krångligt att motståndarna utan större ansträningar kan avväpna anfallen. Fram till idag har försvarspelet varit bra. Idag blev det 0-3 mot Malmö FF som gjort näst minst mål i år efter ÖIS.

Jag vet att jag tjatat om förändring i klubben tidigare men jag har aldrig varit mer övertygad om att under Jannes ledning bär det förr eller senare ner i Superettan. Med lite tur blir det inte i år men var så säkra det kommer att hända. Jag ber än en gång Janne att tänka över sin framtid i klubben. Övriga i ledningen bör också ta sig en funderare på om de är rätt person för uppdraget. Själv har jag tacklat av. Jag blir inte tillräckligt upprörd när det går åt helvete för HBK. Jag tror att jag gett upp, eller så kan det bero på att jag insett att andra saker är viktigare.

Zlatan fick äntligen ställa sig på Camp Nou. Han har onekligen lagt ribban högt. Om han inte levererar direkt kommer olyckskorparna kraxa inom några veckor. Jag tror han gör succé.

Sara Sjöström. Jag kan inget om simning. Jag kan i bästa fall hålla mig flytande en stund i en bassäng, men jag är inte dummare än att jag inser att det den femtonårige Sara gjorde idag var en bragd. Helt fantastiskt. Jag fattar bara inte varför de måste ha dessa dräkter. Det tar en timme att få på sig dem. Tänk om alla hade simmat i badbrallor istället. Det känns som att det hade varit både mer rättvist och mindre tidskrävande.

Inga kommentarer: