söndag, juli 05, 2009

Comeback

I helgen gjorde jag comeback. Comeback på boozebanan. Grannen bjöd över på drinkar, grill och Guitarr Hero. Damerna fick ta hand om barnen. An offer you refuse. Vi var 4 tappra som överlevde grillningen och de läskande drinkarna och vi som var kvar lirade Guitarr Hero. Förbannat kul men svårt. Jag insåg snart att min talang för musik stannar vid lyssnandet. Allt annat bör överlåtas till dem som är ämnade för hantverket.

Jag blev alltmer i form även om jag faktiskt tog det lugnt hela kvällen. Värmen och det faktum att jag varit ytterst sparsam med alkoholförtäring sen februari, gjorde att jag inte behövde mer än 5-6 drinkar för att känna mig mjuk och ledig i kroppen. Några ville testa några andra Wii-spel och trots mina tydliga protester beslöt majoriteten för att vi skulle lira tennis med dessa handkontroller som Wii-spel går ut på. Bad idea...

4 st vilt svingande, alkoholpåverkade grabbar i ett vardagsrum framför en storbildskärm. Det måste varit en syn. Jag har en ganska yvig backhand och efter ett tag blev jag varm i kläderna. Jag skulle ta emot en serv på backhandsidan och beslöt mig för en topspinn. Hård topspinn... Handkontrollen flög som en projektil rakt upp i taket och studsade sedan på en glasvas endast milimetrar från ett vitrinskåp. Alla, inkl undertecknad, var chockade. Vasen höll, handkontrollen höll men efter en besiktning av taket kunde konstateras ett hål stort som en enkrona...

Det blev inte mer booze i fredags men jag beslöt mig för att göra ett nytt försök redan på lördagen och jag hade inte sönder något faktiskt. Det var bara en oerhört lyckad grillkväll i trädgården.

Träffade Lage idag. Vi lirade golf. Det är alltid en upplevelse att träffa Lage.

Nu har Tour de France startat. Mellan 1530-1730 hittar ni mig framför tv:n de närmaste tre veckorna.

Inga kommentarer: