söndag, juni 22, 2008

Fingertoppskänsla...

Efter Sveriges förlust mot Ryssland var jag mycket besviken på Sveriges sätt att spela. Brist på engagemang och vilja. Idag känner jag att jag har en något mer nyanserad bild av läget. När jag tidigare här på bloggen beskrev Ryssland som ett fotbollsmässigt uland var jag riktigt ute och cyklade.

Jag har inte sett mycket rysk fotboll tidigare. Jag såg en halvlek av matchen mot Spanien när de fick storpisk. Jag såg en halvlek av vinsten mot Grekland och imponerades inte. Jag såg hela matchen mot Sverige och var helt inriktad på att Sverige gjorde bort sig. La knappt märke till Arsjavin i den matchen. Igår var han fullständigt bländande. Helt fantastisk. Vilken snabbhet och vilken uthållighet. När van Nistelroy låg med svåra smärtor av kramp under förlängningen så trummade Arsjavin på med sina fjäderlätta steg som om han nyss bytats in. Arsjavin går rakt in på min lista "Hetast just nu" här till vänster.

Jag underskattar aldrig mer den ryska björnen.

Smuckers må leda drömelvan men vinna den gör han inte. Det är bara en annan Norrläning som kan stoppa mig från segern som jag ser det och det blir en strid in på mållinjen.

3 kommentarer:

Smuckers sa...

Dom kommer att tillhöra toppen länge, länge. Trots allt så har dom europas största befolkning och nu har dom pengar och strukturen till talangutveckling. Varför skulle dom inte vara ett topplag i europa......

Mr Hyde sa...

Du har rätt. Okunnigheten om deras styrka har straffat många redan.

Smuckers sa...

...sedan sa många att dom är dåliga för att dom inte finns i de stora ligorna, men varför skulle dom gå till en stor liga? Dom får bra betalt på att stanna hemma så varför flytta? Då kan dom även köra gamla CSKAmodellen ifrån hockeyn och bygga landslaget kring ett klubblag (eller två som det är i fotbollslandslaget)