onsdag, augusti 08, 2007

Åter i rikets tjänst (2)

Det är åter dags att ta igen det jag inte bloggat om under sommaren. Vissa saker är värda att skriva om trots det myckna regnandet. T ex återfinns HBK högst upp i tabellen. Detta trots att Elfsborg har en match mer spelad. Som den glädjedödare man är kan man dock inte låta bli att påpeka att det kunde varit ännu bättre. Att spela oavgjort mot såväl GAIS som Trelleborg är inte direkt beundransvärt. Vill passa på att uppmana folk till kamp. Skriv på för en ny arena i Halmstad. HBK behöver det nu. Skriv på här.

Inflyttningen närmar sig. Huset har däremot inte genomgått någon större förändring under sommaren. Hantverkarna verkar också haft semester i regnet. Däremot har jag sagt upp lägenheten på Kaptensgatan. Därmed avslutas en epok i Halmstad. Sorgligt men alldeles nödvändigt för men mentala hälsa. Jag är skadligt less på vår nuvarande boendesituation och känner att den 26 oktober ligger alldeles för långt bort i framtiden.

Jag var bestman på brorsans bröllop. En upplevelse. Att jag levt med ångest inför talet i ett år är ju ingen nyhet för de som känner mig, men den ångest jag hade sista veckan och som dessutom stegrades allt efter det närmade sig var allt annat än angenäm. De sista timmarna på bröllopsmiddagen innan det var min tur att resa mig var fullständigt olidliga. Å andra sidan var det så mycket skönare efteråt.

Inga kommentarer: