onsdag, mars 28, 2007

Slarv

Det var ett bra tag sedan jag skrev något. Kan bara skylla på att arbetet kräver min totala hängivelse sedan ett par veckor och då orkar jag inte sätta mig framför datorn när jag kommer hem. Följande har jag reflekterat över den senaste tiden:

Zlatan är tillbaka och ikväll ska han visa vad skåpet ska stå.

Ordförande Persson har tydligen hetsat upp halva svenska befolkningen med hans ganska skarpa och öppenhjärtliga åsikter om kreti och pleti. Själv tycker jag det var mycket intressant och informativt även om jag medger att Persson kanske borde vara en aning mer ödmjuk. Jag beklagar dock att det bara blev fyra avsnitt på alla dessa år. Det måste finnas mycket material som inte blev visat. Nordkorea-besöket är ju redan en klassiker.

Idag deklarerade regeringen att förmögenhetsskatten ska avskaffas. Jag gillar inte utveckligen. Trots vackert tal så är ju varje åtgärd regeringen utför en direkt lättnad åt de som redan har det gott ställt. Solidariteten har stupat och kapitalismen har segrat. Miljön är förstörd och ingen bryr sig. Är det bara jag som är orolig?

Jag gillar normalt inte Schyman, men det var sannerligen friskt vågat att stampa in på Investors bolagstämma och kräva mer inflytande åt kvinnor. Wallenbergarna fick sota för den förövrigt suveräna dokumentären om familjen. Under 150 år har det inte funnits en kvinna i styret för imperiet.

Snart dags för premiär i Allsvenskan. Jag har fortfarande inte köpt årskortet ännu.

Inga kommentarer: