söndag, juni 19, 2011

Sviterna efter Vätternrundan

Ett paket Proviva nyponsoppa, fyra tomma glas, en febertermometer, snorpapper, Kepplers Paganinikontraktet, en tom skål (har varit chips i den) samt Ron Jeremys Hårdaste mannen i showbiz. Hårklämman känner jag inte igen. Måste vara Lindas.

Jag rekommenderar inte att köra runt Vättern med halsont. Följderna kan bli katastrofala. Hjärtat tar stryk. Nu har jag tack och lov inga symptom på hjärtbesvär. Men när jag står på startlinjen med ett mål i sikte, då tar reptilhjärnan över. Då försvinner allt sunt förnuft, allt moget övervägande. Då finns bara ett fokus. Under 10 timmar. Att ambulanser susar förbi, det tar jag inte notis om. Att jag känner mig frusen och har ont i halsen tar jag med en axelryckning.

Nu ligger jag hemma med en monumental brakförkylning och inte klarade jag 10 timmar heller.

Årets Vättern var ett misslyckande.


Inga kommentarer: