tisdag, juni 28, 2011

Klyscha: det är i motvind draken reser sig

Min andra semesterdag. Fortfarande är vi oförlösta. Vet inte varför vi trodde på ett snabbt förlopp denna gången, men faktum kvarstår: det är inte planerat förrän på torsdag.

Min ständiga oro för min egen hälsa är lika klädsam som den är tröttsam för min omgivning. Förkylningen har lättat en aning. Min evigt usla mage är precis så dålig som man kan förvänta sig, men jag begriper inte vad jag fått för skit i foten. En öm punkt mellan pektån och ringtån gör att varje infall till fysisk aktivitet genast slås tillbaka med hänvisning till min onda fot. Portvinstå, hälsporre, elefantfot. Förslagen är många. Tiden får utvisa. Helt klart är i alla fall att min fru ser fram emot att jag ska bli frisk. Inte minst för att slippa höra om alla mina fysiska tillkortakommanden.

Örjans vall igår. Om inte klubben åker ur i år så ska Pep ha bragdguldet. Precis allt som kan gå åt Helvete går åt Helvete i år. Det är inte otur. En match återstår sen vänder serien, men redan nu är det solklart. HBK är allsvenskans sämsta lag i år.

Jag hoppas på en nytändning i Superettan. Ungt lag, kryddat med några rutinerade karaktärspelare. Typ Texas. Han saknas i år. Vet inte riktigt hur det går för honom i FFF. Numera följer jag bara honom på Twitter.

Grekland, Saab, Halmstads BK och min egen mage. Hur fan ska ni ta er ur skiten?

Inga kommentarer: