fredag, juni 24, 2011

Sviterna efter Vätternrundan. Del 2

Ryggen värker. Höger fots trampdyna har fått någon märklig inflamation, för den är öm att gå på. Förkylningen sitter som betong och nu har bihålorna fått sitt. Underbart. Förr räckte det att man nämnde att man hade bihåleinflamation när man gick förbi en vårdcentral, så fick man penicilin. Nu är det stört omöjligt att bli behandlad med antibiotika. Jag är ju uppväxt på antibiotika. Jag har ju käkat det med frukostflingorna. Jag klarar mig inte utan!

Fick nässpray och några snorgröna tabletter att käka istället. Naturmedicin... De kunde lika gärna skrattat åt mig istället för att lura på mig sån skit. Förmodligen gjorde de det också när jag gick ifrån Apoteket med min påse låtsastabletter och en bal näsdukar.

Börjar min semester idag och tydligen är det midsommarafton också. Inte upplagd för något av det men visst ska det bli gott med fem veckors ledigt. Ledigheten kan brytas vilken minut som helst förresten. Linda har haft förvärkar sen i söndags. Minns att jag var förkyld sist jag var på förlossningen också. Säkert enormt populärt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett knippe poetisk positivism:)
Vi ses på semestern!
/Quint