tisdag, november 30, 2010

Hallsberg på vintern


Sverige ligger åter inbäddat i snö. Det skjuts till pengar för att tågen ska rulla bättre denna vinter än förra. Det kommer inte hjälpa. I stort sett varje tåg är sent idag inte så mycket pga av snön som av kylan. Det är is i växlarna och tågen blir helt nedisade av kylan och fukt. Själv har jag mobiliserat mig med större tålamod och framförallt långkalsonger. Jag kör långkalsonger oavsett om jag ska vara ute eller inne. Oerhört praktiskt bortsett från en liten detalj. Jag var på Väla i söndags och skulle köpa jeans. Gick in i provhytten med ett minimalt tygstycke som enda skydd mot butiken. Då står jag där med långkalsonger och en ivrig säljare som vill kolla hur det går med provningen. Det blev ett svettigt äventyr innan jag blev klar.

Inga kommentarer: