tisdag, november 23, 2010

Clarence Seedorf

En spelare alldeles för lätt att glömma bort. Champions Leugue-mästare i tre klubbar (Ajax, Real Madrid och Milan). Han har dessutom hunnit representera Sampdoria och Inter också. Hur gammal är killen? Jo, endast 34. Bara barnet med andra ord. Faktum är att jag nån gång 95-96 (det måste ha varit våren 96) såg en träning i Genua när Sampdoria tränades av Svennis. Då sprang det omkring en liten, satt kille med svart krulligt hår. Då påminde han om Davids och då hade han redan vunnit CL med Ajax... Minns att jag tyckte uppvärmningen var mest imponerande. Mancini var ju den stora stjärnan i Sampdoria. När jag menar stor så pratar jag inte Zlatan-stor (just när jag skriver det så gör han mål mot Auxerre). Mancini hade gjort 12-13 säsonger då i Sampdoria och var lika stor som Totti är i Roma. Han var gud. Ingen startade uppvärmningen innan Mancini tagit ledningen. Han sprang först och alla följde efter. Viftade Mancini med armen gjorde alla andra det också. Svennis stod vid sidlinjen med händerna på ryggen. Ibland pratade han med Grip och ibland kom Mancini lunkandes och växlade något ord.

Kalabaliken i Halmstads BK fortsätter. Kritiken har varit (med Halmstadmått mätt) svidande efter att klubben avviserade att de förlängde kontraktet med Lasse Jacobsson. Sponsorer hotade i Hallandsposten att sluta sponsra och medlemmar hotade att lämna klubben. Då vänder styrelsen och hänvisar till ett missförstånd. Det var aldrig meningen att Lasse Jacobsson skulle fortsätta som chefstränare. De förlängde kontraktet för att vara snälla mot Lasse. Nu letar man efter såväl ny tränare som sportchef. Allt detta i ett läge när klubben går 10 mkr back per år och pengarna på banken är slut. Ekonomen i mig fattar ingenting.

Jag tror aldrig att Christiano Ronaldo varit bättre. Morinho kommer stjäla CL-bucklan hur lätt som helst. Vet inte om det är någon större behållning att se två matcher samtidigt men kan man så gör man det...

Inga kommentarer: