fredag, oktober 22, 2010

När vintern kom till Halland.

I veckan har jag plågats av dåligt samvete för att jag inte la på vinterdäcken på bilen i helgen. Så igår låg jag på parkeringen i snålblåst och sparsamt ljus och la på vinterdäcken. William stöttade mig med att komma med kloka inlägg. Mest ifrågasatte han att det verkligen var min domkraft. Wiliam ansåg att det var hans. Det är inte ofta man har så gott samvete när man går och lägger sig. Däckbyte är alltid roligast efter man har gjort det.

Jag var på sällsynt gott humör igår. Trots riktigt busväder med ömsom snö, hagel, regn och blåst. Ömsom sol och ännu mer blåst. Antar att jag förlikat mig med att nu har vi 6 månaders kyla och mörker framför oss.

Zipididoda, Zipididej. What a beautiful day!

2 kommentarer:

Smuckers sa...

Lägga på vinterdäcken är aldrig lika roligt att lägga på sommardäcken.

Mr Hyde sa...

Efter man lagt på dem, skiter jag vilken årstid det är.