fredag, oktober 22, 2010

Dead or Alive

Bloggens liv är i fara. Inte bara denna, något sparsamt uppdaterade, blogg utan bloggen som begrepp. Facebook, twitter mm tar över och bloggen känns hopplöst förlegad. Jag är inget fan av facebook trots att jag nuförtiden har blivit lite aktiv så tycker jag att det är tämligen meningslöst. Men med en telefon som är ständigt uppkopplad är det lätt att man dödar tid med facebook. En blogg måste underhållas för att den ska leva. Mr Hydes bekännelser lever på lånad tid. Jag har tappat gnistan. Jag hittar inte längre några nostalgiska tillbakablickar (minnet sviker), inte heller är jag tillräckligt engagerad i nyheter. Varför då behålla bloggen? Jag är dokumenterat svag på att slänga prylar. Jag blir emotionellt knuten till saker i samma stund jag ser det och i min värld slänger man inget annat än sopor. En inte helt uppskattad egenskap hos vissa familjemedlemmar. Mr Hydes bekännelser är definitivt en sådan sak.

Jag ger bloggen 2010 innan jag tar beslut om dess framtid.

Inga kommentarer: