onsdag, oktober 27, 2010

Den här avgången kan inte vara lönsam.


Sitter på 0520 tåget till Stockholm. Tåget är öde och Halmstadstation låg öde. Nästan... För mitt på perongen stod en reslig herre med en karaktaristisk, ståtlig hållning. Tomas Zwirdauskas. En aning nyfiken på varför han står och fryser 0510 på stationen är jag ju. Kontraktet går ju ut så det är väl troligt att han letar ny klubb. I så fall lämnar han ett sjunkande skepp. Inte mycket finns kvar av den stolta klubb han anslöt för ca 10 år sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att du inte frågade honom? vad tror du, kan det vara AIK på gång? /Magnus

Mr Hyde sa...

Efter vad jag såg igår, så borde ingen allsvensk klubb vara aktuell. Han är sjukt långsam.

Fråga Zwirre!? Jag kanske inte beskrev situationen tillräckligt målande. Klockan var 0510. Det var kolmörkt och kallt. Vi var ensamma på perongen. Jag vågade knappt titta på honom. Fattar du hur stor han är?! Han måste vara 1,90 lång och 1,20 mellan axlarna. Han ser lika ond ut på "riktigt" som på plan.

/Mr H