tisdag, september 21, 2010

Tracks

En epok går i graven. Jag var under några år helt uppslukad av Tracks. Det var någon gång 85-88 som jag aldrig missade ett enda program. Musiken var givetvis viktig men det var kombinationen av all statistik, Kaj Kindvall och givetvis musiken som var grejen med Tracks. Jag hade lådor fulla med musik inspelad från Tracks. Minns en sommar när vi var på väg på semester uppåt landet och jag hade min bergsprängare i baksätet för att lyssna och framför allt spela in programmet. Det gick sådär. Mottagningen var minst sagt varierande trots en rejäl antenn kunde man ibland inte urskilja vilken låtarna i radions "myrornas krig". Frustrationen var total och jag bönade och bad om att vi skulle stanna bilen under de två timmar Tracks sändes. Förgäves.

Till årskiftet är det slut och jag kan bara beklaga.

Inga kommentarer: