lördag, september 18, 2010

kVALfyllt

Okej. I morgon kommer domen. Det lutar starkt åt ytterligare fyra förlorade år, men som valrörelsen har sett ut så är det inget annat att vänta. De rödgröna gör en dålig valrörelse även om jag tycker att Sahlin ryckte upp sig rejält i tv-debatterna i veckan. För första gången tyckte jag hon vann en debatt. Men det är försent. Moderaterna har trummat in sitt mantra och har gjort det väl. Det är ingen orättvis seger för Alliansen imorgon men det är orättvist mot de som är sjuka, arbetslösa och framför allt mot kommande generationer. Miljön tycks helt bortglömd av svenska folket. Lite bitter är jag...

Har gjort ett par valpejlingar på olika sidor och jag är förvånad över hur väl de stämmer in på hur jag tänker rösta. I bägge undersökningarna kommer Miljöpartiet först och Centern sist. Vad som förvånar mig är att jag i den ena undersökningen var lika mycket Feminist som Miljöpartist. Det hade jag inte väntat mig. Lite förvånande är det väl att Sverige Demokraterna tycks passa mig bättre än Centern men samtidigt... Sen Maud Olofsson raljerade om att Ohly är kommunist och att det var lika illa som att vara Sverigedemokrat, så kan jag inte hysa annat än förakt för den kvinnan. Jag är ingen Ohly-anhängare men du jämställer honom inte med Jimmy Åkesson. Inte utan mitt livslånga avståndstagande.

Inga kommentarer: