lördag, juni 26, 2010

Sanningen


Efter ett par groggar undrar jag alltid varför jag dricker så sällan nuförtiden. Dagen efter vet jag... Att vara bakis med småbarn borde vara vara en mänsklig rättighet att få slippa. Det är helt jämförbart med andra tortyrmedel som t ex dra ut naglarna med tång. Här ligger jag helt fredligt på soffan och det enda jag begär är att få dö i lugn och ro. Vad händer då? William lever rövare som aldrig förr. Det är som om de små söta barnen förvandlas till ilskna troll med ett enda uppsåt: make my day a living hell. Här ligger jag t ex på soffan och försöker få i mig några livsavgörande droppar kall cola med darrande hand. Då slår William till flaskan när jag klunkar som bäst med resultatet att jag följdaktligen missar munnen och häller ut cola i hela soffan. Dagen har knappt börjat och jag önskar att den redan var slut.

Inga kommentarer: